dnes je 28.3.2024

Input:

Předmět daně silniční - nákladní automobily, přípojná vozidla

20.2.2019, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 3 minuty

5.2.2 Předmět daně silniční – nákladní automobily, přípojná vozidla

Ing. Karel Janoušek

Právní úprava
  • § 2 odst. 3 ZDSIL – Předmět daně

  • Rozsudek NSS č. j. 7 Afs 64/2008

  • § 13 a § 14 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích – Trvalé a dočasné vyřazení vozidla z registru silničních vozidel

2009–2013   2014–31. 5. 2017   1. 6. 2017–2019  
Vozidla určená výlučně k přepravě nákladů, registrovaná v České republice jsou předmětem daně bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikání v případě, že jejich největší povolená hmotnost je vyšší než 3,5 tuny.Podle Rozsudku NSS č. j. 7 Afs 64/2008 k tomu, aby uvedené vozidlo bylo předmětem daně, zcela postačuje, že je registrováno v České republice. Není přitom vůbec důležité, zda je provozováno v České republice nebo v zahraničí, nebo provozováno vůbec není.   Předmětem daně jsou podle § 2 odst. 3 ZDSIL vždy vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v České republice.   Předmětem daně jsou podle § 2 odst. 3 ZDSIL vždy nákladní automobily s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny registrované v České republice a přípojná vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny registrovaná v České republice.  

Komentář:

V souladu s Rozsudkem NSS č. j. 7 Afs 64/2008 jsou od roku 2009 vozidla určená výlučně k přepravě nákladů s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny považována za předmět daně bez ohledu na to, zda jsou anebo nejsou používána. U těchto vozidel k tomu, aby byla předmětem daně, zcela postačuje jejich registrace v registru silničních vozidel v České republice.

S účinností od 1. 6. 2017 bylo z § 2 odst. 3 ZDSIL vypuštěno, že jde o vozidla určená výlučně k přepravě nákladů a dikce upravena tak, že jde o nákladní automobily

Nahrávám...
Nahrávám...